Check Upt Sebelum Tarikh Period

Sehari sebelum tarikh period cramp perut makin menjadi-jadi. 2minggu lagi check lagi sekali upt 3minggu kemudian saya check semula upt still -ve.


Persoalan Hi Mommy Semua Sy Nak Tanya Boleh Ke Cek Upt Ni S

Siapa yang tak risau bila lihat Urine Pregnancy Test UPT negatif tapi tidak haid.

Check upt sebelum tarikh period. Ada buat UPT pada 28hb tapi petang hehe dengan UPT jenama Omeo. Orang yang biasanya tenang pun boleh jadi segarang harimau. Dua hari sebelum aku periodTergerak hati nak check UPT yang aku beli kat LazadaActually memang aku kerap check upt walaupun kekadang 5 hari sebelum periodMaklum laUpt murahRm 1 satuaku borong 20 strip kat LazadaHewhewOk back to the topicAku kalau post night memang akan alami insomniaPukul 2 pagi lebih kurangpergi toilet bersama satu strip sebab dah tak.

Sebab tu la kot ada perempuan boleh detect awal dia. Kenapa upt negatif ye. Bagaimana pula bila saya check upt -ve.

Sperm pun xsempat jumpa telur. Rasa senggugut so dalam hati farah em takde rezeki lagi sampai lah 15hb jan farah still ligat bawak kakak and airin ke klinik balik klinik kejap pegi ambil mak pulak kat tempat kerja but period tak keluar keluar pun. Tanda-tanda mengandung awal berbeza-beza.

Musykil sudah sis d sana. Saya cuma pening kembung perut. And sepatutnya period farah start 15hb seminggu sebelum tarikh farah dah start rasa macam nak period.

Mula-mula ada 1 line je tiba-tiba ada 1 lagi line samar-samar sangat. At least kalau UPT negatif takde lah kecewa sangat. Kenapa Bahaya Buka Buku Pink Lambat Sangat.

1712 saya juga ada ambil darah buat beta HCG tapi zero. Selepas 3 4 hari iaitu dari hari yang aku check UPT aku masih rasa cramp perut loyalapar masih berterusan dan masih belum period lagi. Sebelum ni period regularcuma masa tarikh 271117 saya dtg period tapi tak banyak pada 141217 sy keluar darah coklat2 light amount dlm 4 hari 1612 saya ada jumpa pakar gynea doktor cakap ovulation bleeding.

Hari tersebut adalah hari Khamis iaitu check 3 hari sebelum period. Hari pertama period terakhir ibu. Na esoknya 4 hari sebelum tarikh period sis try-try check UPT.

Sebab kandungan hcg dalam urin kite masih rendah jika terlalu awaldan tak semua alat upt boleh mengesan kandungan hcg pada peringkat awal. Masa period pun macam ni juge tapi moody masa hamil ni teruk sikitAda kes tu sampai bergaduh suami isteri sebab hubby tak paham kenapa isterinya moody atas perkara kecil. Kejang dibahagian bawah badan Kaki dan bahagian abdomen akan terasa kejang secara tiba tiba.

Berasa loya apabila perut kenyang haha. Sy nak tanya boleh ke cek upt ni sebelum tarikh actual period eh. Saya pergi klinik swasta utk scanning.

Sis malas time tu mengharap. Sy bernikah pd 27112010 dan period sy pada 10122010tetapi sebelum period 10122010 period saya consistent iaitu 3hb setiap bulan. Sblm x-ray sy mntk dktr buat UPT result ade 2line tp samar n dktr sahkan sy hamil.

Jadi dari hari pertama last period ibu tu sehingga ke hari check UPT usia kandungan lebih kurang 8 minggu dan menghampiri 9 minggu dah. Boleh tunggu seminggu dua lagi untuk buka buku pink. Ini boleh membuatkan anda keliru sama ada diri sedang hamil atau sebaliknya.

Jangan la cek selepas bersama. Pada 7jan 2011 saya period tp period yg luar biasa keadaan darah sy. Kalau period memang tetap setiap bulan boleh je cek sebelum hari sepatutnya period.

Esoknya ligat juga drive pagi bawak abah ke tempat kerja sebab. Mau d tempat ada cahaya baru clear sikit. Pada 28122010 sy nk buat medical check up x-ray.

Tarikh check UPT. Sehingga saya muntah 8kali sehari tutiap kali lepas muntah saya okselang 12jam mcm tu saya pening dan muntah baliksaya ke klinik doktor kata mungkin saya pregnant sebab tiada simptom penyakitsaya maklumkn pada doktor period saya x teratur sebelum kawendan selepas kawen period saya mesti lewat 2 minggu dari tarikhnyaperiod bulan lepas pada 1hb dec. Anda rasakan satu perasaan yang unik.

Sudah beberapa hari badan anda rasa tidak selesa. Tpi kalau ikut aps period tu tarikh period 184 ni. Sorry sy nk share pengalaman syyes sgt stress bila xperiod n check upt still negativebut alhamdulillah berkat kesabaran allah berikan juajd teruskan berdoa n solat hajatserta sabarsy ni pon xsangkalast period februaritp march sy check xdeapril check xdetp check masa mei check adan nurse kira ikut period spatut due bln 11but die dh lari tarikhso due ikut scan bln 1 2019.

Tapi sy nk nasihat kan bukan semua orang boleh menggunakan OPK untuk detect pregnancy ye. Check spelling or type a new query. Tapiaku cuba abaikan sajawalau macam manapun entah kenapa naluri aku kuat yang mengatakan aku ni pregnant.

Kamis 26 Agustus 2021 Tambah Komentar Edit Check spelling or type a new query. Tapi aku tak berani nak buat UPT lagi sebab takut kecewa. Sy cek sebab ada tanda2 pregnant.

Maka doktor suruh saya cek upt. Period anda juga sudah miss beberapa hari. Sakit pinggang dan sejuk tapak kaki.

UPT Positif samar kemudian menjadi negatif Saya wanita berumur 26tahun saya baru 6bulan berumahtangga saya seorang yang menghadapi period yang tidak teratur tarikh mula period yang terakhir ialah 109 sebelum ini saya melakukan ttc. Ooohh yesebenarnya sy sangat tak sangka dapat detect pregnant pada waktu yg sangat awal dan sebelum tarikh expected period. Skali lagi saya ke klnik yg sama scan xder plak kantung tu.

Biasanya kalau lepas check tak panggil dia buat diam je sebab negative. Kina pun panggil pudin. Mungkin UPT yg klinik pakai tak boleh detect pregnancy sebelum tarikh expected period.

Check Upt Dua Hari Sebelum Period Upt Masih Samar Hi Semua Ni Upt Saya Selepas 6 Hari Delay P. 1812 ovulation bleeding dah stopstart 1912-19118 saya tak dtg period. Tapi sis nampak memang ada 1 lagi line.

So valid ke tak dengan result upt ni. Tapi 8118 saya buat upt tp. Tapi line lagi 1 blur.

Anda pasti yang ovum sudah pun bertemu dengan sperm tapi anda mahukan sesuatu yang lebih meyakinkan. 15 Tanda-Tanda Mengandung Yang Boleh Tahu Sebelum Missed Period. Dari apa yang kite baca.

Panas baran kasihan anak-anak huhu. UPT Positif samar kemudian menjadi negatif Saya wanita berumur 26tahun saya baru 6bulan berumahtangga saya seorang yang menghadapi period yang tidak teratur tarikh mula period yang terakhir ialah 109 sebelum ini saya melakukan ttc. Sebab test sebelum tarikh period.

Berbekalkan 1 UPT jenama ForSure berharga RM890 dari 7Eleven kina pun test la sebelum Subuh hari tu. Sebelum ni tak pun. Kandungan hcg ni juga adalah berlainan antara perempuan.

Tambahan pula sebelum ini kitaran haid anda biasanya on time normal dan teraturTiba-tiba tidak datang atau terhenti. Hi semua saya nak tanya boleh ke nak test upt sebelum 4 hari period Sbb Tarikh period saya 2972021. Then doktor cakap dah ada kantung bb dalam rahim saya cuma kecil.

Sedangkan period dah delay. Kite kena tunggu lebih 2 minggu sebelum wat upt. Tunggu 2 minggu macam tu kalo tak datang period baru sis check.

Its depends pada tahap HCG dalam badan seseorang. Disebabkan rasa risau dan emosi yg dah pun terganggu cepat-cepat sy wassap Hubby minta dia beli kan UPT lain tapi sy tak sangka la pulak dia boleh beli UPT bermacam-macam.


Blog Baizura Saya Mangandung Upt Test


Fyra Punye Belog My New Phase


Comments

Label

agong agung ahmad aidilfitri airasia aireal aishah ajks akademik akhir akhor aktif alat anak anti aplikasi april Articles asasi asia astillah atau auti awal awam aziz baby bagaimana bagi bahan bahasa baik bakar balik bank bantuan barang baron baru batu baucer bawah bayar bayaran bayarankhas belajar beli bendera berdasarkan berhad berhenti berlaku bersalin bersama bersara biasa biasiswa bilakah billah birthday blackpink boleh borang br1m brim british bshr buat bujang buka buku bulan bulanan bumi cara cari caruman carumankwsp celcom china cina contoh corrie cukai cuti dadah daftar dalam dalil dapat dari data deepavali dengan denganibu desember dewan diawalkan dibuka different dijangka dilakukukan dilupuskan diploma disember download duga duit durusut ebelia efiling english fasa fazura februari felda festival filing final free gagal gaji gambar gandum ganti gemilang genap geran ghazani goverment government guru haji hantar harapan hari hidup hijrah hijriah hilang hukum ibrahim ijazah ikut ilat ilmu inggeris injaman ipta islam islami istimewa jadi jadual jalur jangka jawatan jeffrydin jepun jodoh johor jordan julai june jururawa kahwin kakitangan kalendar kalender kapoor kareakter kastam kebangsaan kedai kedua keewangan kelahiran kelakuan kelanda kelantan kelas kelebihn keluar keluarkan kemas kemaskini kemasukan kemaukan kemerdekaan kenderaan keputeraan keputusan kerajaan kereta kerja kerjaya keserasian kewafatan khas khutbah kimia kira kktm kolej konvo kosmetik kuda kursus kwsp lahir laju lantik last latihan legend lelaki lepasan lesen letak lewat lhdn lottery luar luput mahathir majikan makana makanan makhkamah makluman maklumat makna maksud malay malaya malaysia malysia mangkat mansuh manusia mara mardi masa masuk mati matikan matriks matrikulasi maybank mbmb melaka melalui melayu memakai memancing memandu menarik menengah mengandung mengenal mengikut mengira mengubah mengundi menjajah menteri mh370 milik minta minyak mobile mohamad mohon mubarak mubarakhfuri muda muet muhammad mula munich muszhapar nabi nasib nasional nazim neelofa negara negeri nikah nisfu nombor ogos online othman overall overback pada pahang pakatan pambayaran papan pasangan pasport pdrm pegawai pekerja pelabelan pelajar pelajaran pembantu pembayaran pembayran pembelian pembentukan pemdaftaran pemohonan pencen pencuci pendaftaran pendafteran pendapat pendapatan pendidikan peneraju penerapan penerbangan penerimaan pengajian pengambilan pengeluaran penggabungan penggal penghantaran pengiraan penjawat pentaksiran penting penubuhan peperiksaan perak perang perbinaan perdana pergerakan perhutanan periksa period perkahwinan perkara perlawanan permata permohonan perniagaan persekolahan personaliti pertabalan pertanian pertengahan pertukaran perubahan perubatan pesara petronas photo piala pibk pidn pilihan pilihanraya pindaan pinjaman pkeputusan pola politeknik portal postgraduate ppbu prihatin produk program psikometrik ptptn puasa pulau purnama quran rahsia rakyat ramadhan ramalan rasulullah raya rayuan rejab renew resepi result roti sabah sajat salasilah sama samsung sanding santan sara sebelum sehingga seklah sekolah selangor selepas semak semakan semasa sementara semester semua semula senarai senawang separa separuh seseorang sesi sesuai setem setiap shah sheikh shopee siap sijil sinar siswa sitinorhaliza soal spmu spring stadium start status stpm subur sukan sukma sultan surat suray swasta syukur tabika tadika tahuan tahun takwim tamat tambahan tanah tangan tarikh tarikhdsaidibebaskan tasyri tasyrik tawaran tayar tekuduga telah template tempoh temu temuduga tenaga tenancy tengok tentang tentera terakhir terbaik terbaru terengganu thalibin ticket tidak tiket tingkatan tioman tubuhkn tutup uitm ujian ulangan umum umur union universiti untuk upsr valet vivy wafat wanita wilayah yang yapiem yayasan yess yusof zafrel zaid zaman zodiak zulhijjah
Show more

Postingan Populer

Tarikh Luput Untuk Tepung Gandum

Tarikh Memancing Bulan Islam